Dag 4

7 september 2015 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag was de langste rit. We hebben 306 miles gereden. Dat is 505 kilometer. Half 8 's ochtends vertrokken vanuit Holbrook (Arizona) en 's avonds om kwart voor 8 in ons motel in Cortez (Colorado). Gelukkig om de 40 tot 50 miles gestopt om. Nemen weinig interstates, maar vooral highway's.

Maar was wel de moeite waard. Eerst via Route 66 naar een park gereden waar ze versteende bomen en dinosaurusbotten hebben gevonden (Petrified Forest National Park). Daarna naar de Chelly Canyon gereden. Een prachtige canyon met - door het water - een groene bodem. Toen dwars door de indianenreservaten van de Navajo en Hopi Indians gereden. Zo uit een western, maar dan moet je wel de stacaravans wegdenken waarin ze nu wonen.

Tussen de middag gegeten in het indianenreservaat waar de nazaten van de indianen (lichtgekleurde huidskleur en dik zwart haar) ons bedienden. Onderweg wordt door de indianen langs de kant van de weg of vanuit de auto vriendelijk naar ons als motorrijders gezwaaid.

Na de lunch verder door de indianenreservaten naar het noorden gereden. Later op de middag zijn we gestopt bij het Four Corners Monument. Hier komen op 1 punt de staten Utah, New Mexico, Arizona en Colorado bij elkaar. Zou je met beide armen en benen Twister spelen, dan kun je zeggen dat je op hetzelfde moment tegelijkertijd in vier staten bent geweest  :)

Het laatste stuk van de rit ging omhoog en het werd ook een stuk kouder. De warmte is weg. We rijden de Rocky Mountains in. Morgen gaan we nog hoger, via een pas naar een oud mijnwerkersdorp.

1. Ma.:
    8 september 2015
    Lieve Kees en Petra. Ik geniet van jullie stukjes en foto,s en
    filmpjes.Julliev zijn nu van de hitte over gegaan naar de kou!!
    Twee eerdere reactie,s zijn mislukt.ikwens jullie nog een fijne reis.Liefs Ma.