Dag 13

16 september 2015 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Deze dag staat alweer in het teken van het vertrek. Om 8.00 uur zijn we vanuit Flagstaff vertrokken. Het was tot 14 graden. Dus warm aangekleed en ons regenpak aan tegen de kou. Tijdens het koffiedrinken om 10.00 uur konden er al wat laagjes uit. Op het moment dat wij tijdens lunchtijd in Phoenix terugkeerden in het zelfde motel waarin we verblijven tijdens het begin van de reis, was het 38 c. Wat een verschil in die laatste 173 miles (285 km) vandaag.

Het temperatuurverschil komt doordat we vanuit de bergen naar beneden reden. In de highway's zitten ook bochten. Voor de bochten wordt keurig een adviessnelheid van 45, 60 of 65 miles aangegeven (64, 99 of 107 km). Inmiddels kenden we de wegen en de motoren zo goed dat we deze bochten in die adviessnelheid nemen zonder bij te hoeven remmen of terug te hoeven schakelen. Dat gaat best lekker zulke bochten nemen.

Na de lunch hebben we de motoren teruggebracht. We hebben in totaliteit 2.217 miles oftewel 3.658 kilometers gereden hier in de USA.

Vanmiddag de koffers opnieuw inpakken en dan begint vannacht de terugreis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl